זיוף האומה, להגדרה עצמית "ניתוח

جهان در سال 1945

עולם ב-1945

עם ההשפעה הנרחבת של התקשורת הזרה דוברי הפרסית והעדר שקעי חדשות חופשיים ונטולות משוא פנים בתוך איראן, חלק מהמילים והביטויים המזויפים נכנסו גם לאוצר המילים הפוליטי האיראני.. בין הזיופים האלה, האחד הוא הכותרת של "האומה" או "אזרחות" לקבוצות האתניות האיראניות, שהיו בעבר רק בין אמצעי התקשורת של הספקטרום השמאלי או המנתח הנפוץ ביותר, אך כעת באמצעי מדיה זרים רבים כגון "ה-BBC פרסיים", "יום מקוון" או "דויטשה Welle" משתמש. צורה זו של זיוף נחשבת למשימה פוליטית מוגדרת מראש, אשר נלמד יותר על הסיבות.

אומות איראניות או קבוצות אתניות איראניות?

שניהם משתמשים במונחים "אומה" ו"עם" עבור קבוצות אנושיות, אך לשני מונחים אלה אין אותן משמעויות.

تفاوت«گروه قومی» و «ملت» در ارتباط با مفهوم دیگری به نام «کشور» یا واحد سیاسی مستقل، تعیین می شود.. אני האומה מוגדרת רק כקבוצות החיות במדינה עצמאית, ואולי זו הסיבה לכך שאף אחת מאמצעי התקשורת הזרים בשפה הפרסית אינה משתמשת במונח "אומות" כדי להתייחס לקבוצות אתניות ואתניות בארצותיהם.

לדוגמה, מעולם לא נראה שרדיו זמאנה או רוז אונליין, המנוהלים על חשבון ממשלת הולנד, משתמשים בתארים אלה עבור העם ההולנדי, או שקול אמריקה ורדיו פרדה מתייחסים לאנשים החיים בארצות הברית, האומות האמריקאיות, או דויטשה ולה לעם הגרמני, האומות הגרמניות.

שלא כמו המדינה העתיקה של איראן – שיש לה אלפי שנות היסטוריה היסטורית – מדינות מתפתחות כמו ארצות הברית ושווייץ הן מיזוג של מגוון רחב של מדינות שונות שהתקיימו באופן עצמאי לפני לידתן. עם זאת, אף אחת מהקבוצות האתניות המרכיבות מדינות אלה אינה נקראת אומות, אך בכל המקרים, יש אומה הנקראת "האומה האמריקאית" או "האומה השוויצרית", ולאום אחד שנקרא "אמריקאי" או "שוויצרי", ושאר הקבוצות הן "תת-תרבויות" (תת-תרבות) או שהם נקראים קבוצות אתניות. בארצות הברית, תואר זה אינו תקדים, אפילו עבור קבוצות של אינדיאנים שהיו מדינות עצמאיות לפני לידתה של ארצות הברית, או לפחות זה לא נפוץ ביחס לארצות הברית.

עם פרטים אלה עדיין נשאלת השאלה מהי מטרת ההתעקשות על תואר זה של "אומות" או "לאומים" עבור קבוצות אתניות איראניות, ומה יכולה להיות משמעותה של סוגיה זו? התשובה לשאלה זו טמונה במושג אחר שנקרא "הזכות להגדרה עצמית".

הזכות להגדרה עצמית

"הזכות להגדרה עצמית" הוא אחד מאותם מושגים שיש להם היסטוריה ארוכה בספרות הפוליטית של העולם והוגדרו מנקודות מבט שונות וסותרות, כל אחת מההגדרות של מושג זה יכולה להיבחן במקומה ולקבל או לדחות על ידי קבוצות מסוימות, אך למושג זה יש גם היבט משפטי ביחסים בינלאומיים, שנדון בו כאן רק באותו היבט משפטי. יש לנו דעה.

בשנת 1941, לאחר תום מלחמת העולם השנייה, חתמו בעלות הברית על מסמך המתייחס ל"זכותן של אומות להגדרה עצמית"; שנה לאחר מכן חתמו על ההצהרה 26 מדינות נוספות, ומאוחר יותר בשנת 1945 היא הובילה לאימוץ מגילת האומות המאוחדות.

פרק 1, סעיף 1, חלק 2 של מגילת האומות המאוחדות, כמו גם האמנה בדבר זכויות אזרחיות ומדיניות בין העמים, מתייחסים לזכות העמים להגדרה עצמית, המאפשרת עצמאות של חברות שונות בתנאים מסוימים. על בסיס זכות משפטית זו, אזורים שהיו להם בעבר גבולות ושלטון מקומי (בעיקר מושבות ומושבות) אך הן עדיין לא הוכרו כמדינות, והורשו להכריז על עצמאותן כמדינות עצמאיות. לאחר מכן, בין השנים 1946 ל-1960, שלושים ושבע מדינות חדשות צמחו מתוך המושבות באסיה, אפריקה והמזרח התיכון.

הזכות להגדרה עצמית במובנה האחרון – מה שמוביל להיווצרותן של יחידות פוליטיות עצמאיות – מוגדר אך ורק עבור מדינות. במילים אחרות, רק לחברות המוכרות כ"אומות" יש זכות להקים מדינות עצמאיות משלהן. בהגדרה של אומה או עם שעבורם מיועדת זכות זו, היא מתייחסת לכל האוכלוסייה התופסת ארץ ללא קשר להבדלים. قوانین بین المللی گروههای قومی یا اقلیت ها را به عنوان مردم/ملت نمی شناسد.II III

מכאן, אנו יכולים להשתמש במטרה של זיוף התואר "אומה" או "לאום" – או בצורה חדשה שבה חלק מכלי התקשורת משתמשים הן בתואר לאום והן בתואר אתני (לאום/מוצא אתני) להראות להם את אותה משמעות ואת אותה מילה נרדפת – הוא גילה. יתר על כן, אם יוכר מי מחלקיה של האומה האיראנית כאומה עצמאית ותואר זה יתייחס לקבוצות אתניות איראניות, בקרב האיראנים ובקהילה הבינלאומית, סביר להניח כי הצעד הבא יהיה התפוררותה של איראן על בסיס זכות ההגדרה העצמית של מדינות חדשות אלה.

קחו בחשבון שכאשר הוכרה הזכות להגדרה עצמית של מדינות מתעוררות, רוב העולם היה מורכב מקולוניות, ואף אחת מהמדינות הללו לא הייתה חלק מהאומות המאוחדות. در واقع بیانیه اعطای حق تعیین سرنوشت به ملت ها و مستعمرات «به هبچ وجه به معنای حق تعیین سرنوشت به وسیله تجزیه دیگر کشورها نیست».IV

בדלנות פשע או זכות חוקית;?

برخی فعالین سیاسی – از جمله حامیان حقوق بشر – בדלנות נחשבת גם היא לחלק מזכויות האזרחים ומסיבה זו רבים מאלה המבצעים פשעים בדלניים באיראן – בנוסף לאותם אנשים שבעצם יש להם פשעים אחרים ונקראו אסירי מצפון ומצפון. – אסירים פוליטיים ופעילי זכויות אזרח.

התשובה לשאלה האם בדלנות היא אחת הזכויות החוקיות של יחידים או שיש לראות בה פשע שונה לדעת אנשים שונים, אך במשפט הבינלאומי, "בדלנות" מכונה במפורש "פשע חמור מאוד".

על פי סעיף 38 לתקנון בית הדין הבינלאומי לצדק או שבית הדין העולמי, כגוף הרשמי של המשפט הבינלאומי, הכיר ב"בדלנות" כאחד "הפשעים החמורים ביותר". באופן ספציפי, כל פעולה פנימית נגד שלמותה הטריטוריאלית של מדינה או כל ניסיון לערער את שלמותה הטריטוריאלית של מדינה, כולל אפילו אמצעי זהירות, נחשבים לפשע החמור ביותר מבין חוקי כל המדינות המתורבתות.V

באותו אופן, מדינות מחויבות שלא לנקוט צעדים כדי לשבש או להרוס את הסולידריות הלאומית או את שלמותן הטריטוריאלית של מדינות אחרות, וכל ניסיון בכיוון זה מגונה.השישי

پانویس ها

  1. ארמוסינו, ת. (2003). הרמנויטיקה ואינקולטורציה. המועצה לחקר ערכים ופילוסופיה. ע"ג 100. "ההבדל בין קבוצה אתנית לאומה, זו תהיה המילה מדינה. אומה מתייחסת למדינה כלשהי, קיים או רצוי.’

    []

  2. מוסגרייב, T. (1997). הגדרה עצמית ומיעוטים לאומיים. מונוגרפיות אוקספורד במשפט הבינלאומי. הוצאת קלרנדון. 'פסקה 6 של רזולוציה 1514(XV), שהשפעתם מונעת מקבוצות אתניות בתוך טריטוריות שאינן בעלות שלטון עצמי להיחשב כעמים.’

    []

  3. Gudeleviciute, V. (2005). האם עקרון ההגדרה העצמית גובר על עקרון השלמות הטריטוריאלית?. כתב העת הבינלאומי למשפט הבלטי. בית הספר למשפטים של אוניברסיטת ויטאוטאס מגנוס. 'תחת החלטה 2625(XXV (XXV)) כמו תחת פתרון 1514 (XV), “עם” ניתן להגדיר ככלל אוכלוסיית יחידה טריטוריאלית. לכן, שתי ההחלטות מונעות מקבוצות אתניות בתוך טריטוריות שאינן בעלות שלטון עצמי להיחשב כ “העמים”.’

    []

  4. מעוז, M. (2002). מיעוטים ותפוצות במזרח התיכון. סאסקס עיתונות אקדמית. "מסמכים שפורסמו על ועידת סן פרנסיסקו ב 1945 לחשוף כי מנסחי מגילת האו"ם, אשר מצהיר “זכותם של כל העמים להגדרה עצמית,” לא תמך בהגדרה עצמית על ידי פרישה . הייתה הבנה שהזכות להגדרה עצמית עולה בקנה אחד עם מטרות האמנה “רק ככל שמשתמע מכך זכות השלטון העצמי של העמים ולא זכות הפרישה.”44 ה 1960 הכרזת האו"ם על הענקת עצמאות למדינות קולוניאליות דיברה על “זכות ההגדרה העצמית של כל העמים,” אך ראה בכך דבר שאינו עולה בקנה אחד עם מגילת האו"ם לדון בה “כל ניסיון שמטרתו פגיעה חלקית או מוחלטת באחדות הלאומית ובשלמותה הטריטוריאלית של מדינה’

    []

  5. לאוטרפכט, E., גרינווד, ג. (1999). דוחות המשפט הבינלאומי. הוצאת אוניברסיטת קיימברידג'. "כמקור פורמלי של המשפט הבינלאומי בהתאם לסעיף 38 (c) של חוקת בית הדין הבינלאומי לצדק. פרישה נחשבת לפשע חמור ביותר על ידי החקיקה הלאומית של מדינות מתורבתות. ליתר דיוק, התקפה פנימית על שלמותה הטריטוריאלית של מדינה או ניסיון תקיפה, כולל פעולות הכנה, מסווגים כאחד הפשעים החמורים ביותר כמעט בכל הקודים הפליליים של מדינות מתורבתות.’

    []

  6. סארנוף, . אני. (1997). מסמכים בינלאומיים של האומות המאוחדות. פרסומי האו"ם. "להימנע מכל ניסיון שמטרתו לשבש באופן חלקי או מוחלט את האחדות הלאומית והשלמות הטריטוריאלית של כל מדינה או מדינה אחרת.’ []
אתה יכול השאירו תגובה, או trackback מתוך אתר משלך

לינק קצר פוסט זה:

69 השב ל זיוף האומה, להגדרה עצמית "ניתוח

  • חמיד אמר:

    درود بر شما بابت روشنرگیتان

    הצג  
  • סרדסיר; אמר:

    ملیت هر کس در گذرنامه وی نوشته شده است.

    הצג  
  • ماجد אמר:

    אזרבייג'ן הייתה המדינה העשירה ביותר במהפכה החוקתית, וכוח כלכלי זה איפשר לה להתנגד לצבא הרודני של המרכז במשך שנה שלמה ולהגן על החוקה, אך כעת אזרבייג'ן מדורגת במקום ה -17 מבין 30 מחוזות, על פי נתוני משרד התעשייה, ומדיניות ההרס שלה על ידי ייבוש אגם אורמיה עדיין נמשכת.. ההבדל העיקרי בין האזרים ללאומים אחרים שאינם פרסים הוא שהאזרבייג'נים היו הלאום הדומיננטי לפני שרזה שאה עלה לשלטון ויש להם אלף שנות היסטוריה, וההיחלשות הכלכלית וההשפלה התרבותית שלהם הייתה ועודנה אסטרטגיה קולוניאלית למנוע מהאזרבייג'נים לעלות שוב לשלטון .

    לפני עשרים שנה המצב הכלכלי והחברתי של כורדיסטן האיראנית וכורדיסטן העיראקית היה דומה, אך מאז שכורדיסטן העיראקית זכתה לעצמאות יחסית בחסות האו"ם, היא החלה להתפתח כך שלא ניתן להשוות אותה לכורדיסטן האיראנית והשפה הכורדית הפכה שם לשפה אקדמית, אך כורדיסטן האיראנית היא עדיין שבויה של עוני ונחשלות, שהיא תוצאה ישירה של קולוניאליזם פנימי. .

    בשנה 1350 כאשר בחריין הופרדה מאיראן והפכה לעצמאית באמצעות קיום משאל עם בפיקוח הקהילה הבינלאומית, היא הייתה אי שומם וחסר חשיבות ש-99% מהעם האיראני לא היה מודע להפרדתו, אותה בחריין היא כיום מרכז הביטוח והבנקאות באזור והכנסתה לנפש גדולה פי עשרה מזו של איראן .

    לסהרה הטורקמנית יש את האדמות החקלאיות הפוריות ביותר, אך מימי רזא שאה ואילך, הטורקמנים דוכאו ואדמותיהם חולקו בין קולונלים ואנשי חצר, והרפובליקה האסלאמית שינתה גם את ההרכב הדמוגרפי של הסהרה על ידי הגירה של לא-ילידים לסהרה הטורקמנית, וכעת כל העבודות הטובות והאדמות של סהרה הטורקמנית נמסרו לשיעים תומכי הממשלה, ודה-סוניזציה מתרחשת באזור, וכל המדיניות הקולוניאלית הזו מיושמת. האם .
    בספרי הלימוד בפרסית, לאומים שאינם פרסיים נקראים שומרי גבול קנאים, אך הם מוסיפים מיד כי למרבה הצער, מעצמות זרות מתגרות בתושבי הגבול לחלק את איראן כדי להרוס את האחדות הלאומית והשלמות הטריטוריאלית של איראן . חינוך כזה גורם לנפשו של הילד להיות פסימי מגיל צעיר כלפי לאומים לא פרסיים, שחיים בעיקר בפרברי המדינה, והילד חושב שכל טורקי, כורדי, בלוצ'י וערבי הוא בדלן מלידה, אלא אם כן הוא מוכיח אחרת.. תורות סוטות וגזעניות אלה הובילו אינטלקטואלים פרסיים רבים להפוך לפאן-איראנים ולריאליסטים בהתמודדות עם הסוגיה הלאומית ודרישותיהם של לאומים לא-פרסיים, ולהפר את עקרונות היסוד של הדמוקרטיה . כשפועל פרסי מכנה את עמיתו הטורקי "חמור טורקי" ואחר "גרייהאונד" או "ערבי לטאה", זה מראה על אלימות של עם אחד נגד עם אחר, שפוגעת בנפשם ובנפשם של בני האדם ומרחיבה את הפערים.

    לכן, אזרבייג'ן, כורדיסטן, בלוצ'יסטן, טורקמנים, סהרה ואהוואז הן מושבות ויש להן זכות להגדרה עצמית.!

    הצג  
  • שנקי אמר:

    למה אתה טורח כל כך ומשחק במילים? אדוני היקר, בין אם מדובר באומה, לאום, מוצא אתני איראני, או לאום איראני או לא איראני, בכל מקרה, אינך מעריך או מכבד אף אחד, לא על זהותו, לא על שפתו ותרבותו. 10 ישנם 35 מיליון אנשים בצרפתית, 50% דוברי הולנדית, והשאר בגרמנית, כולם לומדים בשפת אמם.- ישנם מיליוני בלוצ'ים, אך הפרסים אינם מעריכים אף אחד מהם בגלל אנוכיותם, יהירותם, נרקיסיזם, והם אינם מעריכים אף אחד מהם, לא מבחינה כלכלית ולא מבחינה תרבותית. אתה?? אתה מצפה לאזרי או ערבי או … הוא צריך להחשיב את עצמו פרסי? יתר על כן, מה אתה עושה כאשר אתה מקצה משימות לאחרים? על פי חוק זכויות האדם, לכל אדם יש זכות להגדרה עצמית(גם אם הם איראנים).למה אתם מכירים את האמנה המזויפת והמגוחכת של כורש בכל הנוגע לציוויליזציה וזכויות אדם, שכורש היה צדיק ונתן חופש לכל הדתות והעדות, וכן הלאה, אבל במקרים כאלה, כורש בלי כורש?? המוות טוב לשכן??

    הצג  
    • Admin אמר:

      חבר יקר, מאמר זה אינו עוסק בשפת האם, אלא בזיוף הכותרת "אומה" והסיבות לכך, שהסברתי בפירוט במאמר עצמו. אם יש לך שאלות בנושא, כתוב לי.

      הוראת שפת האם שלך אינה אסורה באיראן, אתה יכול ללמד או לאמן את שפת האם שלך באיראן כמה שאתה רוצה..

      אוכלוסיית האזרים באיראן מונה 11 מיליון ולא 20 מיליון. (ראה את ה-CIA Factback) יש מיליון או אפילו שני מיליון ערבים ששפתם נלמדת מסיבות דתיות, לא רק עבור עצמם, אלא עבור כל האיראנים ובכל הרמות. במקרים אחרים, לימוד שפת אמך אינו אסור כלל, אתה יכול ללמד או ללמוד את שפת אמך ככל שתרצה, ואין מגבלות חוקיות בעניין זה.

      באשר ללעג ולאזרחות סוג ב', אם זה המצב, יש להתמודד איתו, אך סוגיה זו – אם זה נכון – זה גם לא תירוץ טוב לבדלנות.

      הצג  
      • נאמין לי אמר:

        admin:הטורקים של טהראן, כראג', קום, גילאן, מרכז, כורדיסטן(Qorveh.Bijar.Sonqor)-קזווין, המדאן ו… או שאתה נותן סטטיסטיקות על עצמך?
        דרך אגב, כמו שאמרת, הערבים הם מיליון, ולבסוף, 2 יש מיליונים, אתה יודע בין מיליון ל 2 כמה הבדל זה מיליון??!!! קבע את המשימה שלך מנהל ג'ון

        הצג  
  • משתמש אמר:

    אתה התחכמות.. סעיף 38 עוסק בפלישה של מדינות זרות לטריטוריה. אבל לתושבי הארץ הזאת יש תמיד זכות להגדרה עצמית והם יכולים להכריז על עצמאות בהתאם לסטנדרטים של המשפט הבינלאומי. מכיוון שזכות זו הוכרה וממשיכה להיות מוכרת עבור מדינות ולאומים אירופיים רבים, וכעת סקוטלנד, שהיא עצמה אזור אוטונומי למחצה בבריטניה, תיכנס בקרוב למשאל עם חוקי על עצמאות או אי עצמאות מהממלכה המאוחדת. זוהי זכותו הדמוקרטית של כל עם בכל פינה בעולם להחליט אם להישאר בגבול פוליטי של לאומים אחרים או לא, ואין לכך כל קשר לתוקפנות של כוחות של מדינות אחרות נגד מדינה.

    הצג  
    • Admin אמר:

      חבר יקר, כל המשאבים בסעיף זה הם מקוונים, וזה מספיק כדי ללחוץ על הקישור כדי לראות את הטקסט של המאמר. לזה בדיוק אתה מתכוון בספר שפורסם על ידי אוניברסיטת קיימברידג', ומוזכר במפורש שמדובר ב"התפוררות המדינה":

      פרישה נחשבת לפשע חמור ביותר

      וזה קשור גם לכוחות פנימיים, לא חיצוניים.:

      התקפה פנימית על שלמותה הטריטוריאלית של מדינה או ניסיון תקיפה

      הזכרתי על מדינות זרות בפסקה התחתונה.

      הצג  
  • ארש אמר:

    לאום או מוצא אתני או איך שאתה רוצה לקרוא לעצמך: ניתן לראות מקרה זה משתי נקודות מבט:
    1.- בדלנות מבחינת המשפט הבינלאומי ומבחינת פורומים בינלאומיים, הנחשבת בבירור לפשע ואינה חוקית. נניח שמעתה ואילך כל סמטה ושכונה טוענות לעצמאות, האם אתה בעצמך מכיר בזכות זו עבורם?
    2.- מנקודת המבט של מושג הכוח. למרבה המזל, הבדלנים מעולם לא הצליחו לבטא את עצמם, והם לא יעשו זאת, ואם הם יתנגדו לכך בגלוי עכשיו, בין אם ירצו בכך ובין אם לאו, העם החזק ינצח.
    אז אל תהיו חמדנים מדי והשתמשו במתקנים שניתנו לערים שלכם, האנשים החזקים יותר יחליטו עבורכם.

    הצג  
  • ماجد אמר:

    ראשית, אין לנו דבר כזה אזרי! נא לא להשתמש במילים מזויפות! ביחס לאוכלוסייה הטורקית באיראן, עדיף לעשות קצת מחקר, יקירי.. בוויקיפדיה הפרסית שהרוויחה 15.5 מיליון ב-2002! זו עוד חוליה פרסית :))) .
    זה לא רע לקרוא גם את זה, יקירי.! جمعیت به قول شما آزری رو گفته! حالا سایر ترک زبان ها رو هم بهش اضاغه کن به من بگو ببینم ریاضیت خوبه یا نه؟ :)
    ethnologue.com///15/show_country.asp?שם=یر
    [AZB] 23,500,000 באיראן (1997). האוכלוסייה כוללת 290,000 אפשר, 5,000 איינאלו, 7,500 בהרלו, 1,000 מוקדאם, 3,500 נפאר 1,000 פישגצ'י, 3,000 קאג'אר, 2,000 קראגוזולו, 130,000 שהסוואני (1993). סה"כ אוכלוסייה כל המדינות: 24,364,000. מזרח ומערב אזרבייג'ן, ארדביל, זנג'אן, וחלק ממחוזות מרקאזי. רבים בכמה מחוזות של טהראןטהראן. כמה קבוצות דוברות אזרביג'אנית נמצאות במחוז פארס ובחלקים אחרים של איראן. מדוברת גם באפגניסטן, אזרבייג'ן, עיראק, ירדן, סוריה, טורקיה (אסיה), ארצות הברית. שמות חלופיים: אזרית, טורקי. ניבים: איינאלו (אינאלו, אינאנלו), קאראפאפאך, תבריז, אפשארי (אפשר, אפסאר), שהסוואני (שסבן), מוקדאם, בהרלו (קמש), נפאר, קראגוזולו, פישגצ'י, ביאת, קאג'אר. הבדלים לשוניים מובהקים בין האזרים של ברית המועצות לשעבר (צפון) ואזרביג'אנית איראנית (דרום) בפונולוגיה, בלקסיקון, מורפולוגיה, תחביר, ומילות השאלה. טימורטאש (7,000 ב Mazanderan; אולי זהה לטימורי, טימורי, טאימורי) וסלצ'וג (במחוז כרמאן) יכול להיות ניבים. ייתכן שקשקאי הוא ניב. חלק מקבוצת הסוחרים של קיזילבאש מדברים בניב אפשארי, אשר מושפע מאוד מן הפרסית. הניב המדובר בסוריה שונה מכירכוכ בעיראק, ועשוי להיות קרוב יותר לטורקית (אוסמנלי) מאשר לאזרבייג'נית. יש מעבר הדרגתי של ניבים מטורקית לאזרבייג'נית ממרכז טורקיה למערבה. מיון: אלטאית, טורקיות, דרומי, אזרית
    מידע נוסף. אל תשכח את הטורקמנים ואת הטורקים ח'לאג' ואחרים / תודה

    הצג  
    • Admin אמר:

      מג'יד ג'אן ערך את ערך הוויקי באזור האוכלוסייה שלי, כך שאני יודע שהקישור הוא בפרסית. ויקיפדיה אינה התייחסות לשום מקום. אתה יכול להתייחס למאמרי ויקי, אך עליך לצטט את המקורות של מאמרים אלה, המפורטים להלן. בויקיפדיה מוזכרת הן האוכלוסייה האזרית של איראן והן כל אוכלוסיית אראן ואזרבייג'ן מוזכרת בצפון ובדרום. (כי כמה אתרים קיבצו את אוכלוסיית אראן עם אזרביג'אן האיראנית, שגם הזכירה כמובן את הנושא הזה.) כפי שכתבתי את תשובתך בתגובה למטה, בהקשר זה, ניתן לצטט את הנתונים הסטטיסטיים של ה- CIA.

      על זיוף הכותרת האזרית ראו מאמר על אזרביג'אן מאיראניקה. מי שאמר לך שזה מזויף משקר..

      Āḏarī (Ar. Al-ĀḏArīya) הייתה השפה האיראנית של אזרבייג'ן לפני התפשטות השפה הטורקית,

      הצג  
    • آدسیز אמר:

      Chukh Yin Gatma Majid Biz Uzumozu אזרבייג'נית ואיראנית Bolurukh San Oz Dillinen דנית
      ביז טורק דירוק בוני בול קה ווטנמיזי סונין קימין בוגד לארה סאטמרוק
      איראני אזרביג'אני
      אזרבייג'ן Irannan Ayrilmaz

      הצג  
  • ماجد אמר:

    זה משנת 1997.! 23 מיליון טורקים באיראן! כמה זה עולה עכשיו? :)
    ethnologue.com///15/show_country.asp?name=IR

    הצג  
    • Admin אמר:

      ברכות מג'יד ג'אן

      הקישור שנתת לא עובד, בכל מקרה, האתר הזה פרסם סטטיסטיקה שגויה פעם אחת ואז תיקנו את זה. הנה מאמר מפורט. החברים שלנו יצרו קשר עם האתר הזה והסטטיסטיקה שלהם עודכנה. באפשרותך לראות את הנתונים הסטטיסטיים הנוכחיים מהדף הראשי של אתר זה. כמובן, כדאי לשים לב שאתר זה קשור להדפסת ספרי קודש ואינו אתר סטטיסטיקה כלל.

      ב-CIA, המציג מידע מקיף ממדינות שונות וקשור לסוכנות הביון המרכזית, ה-CIA, ומצוטט בדרך כלל כמקור למידע מדויק, אחוז האוכלוסייה האיראנית הוא כדלקמן:

      קבוצות אתניות:

      פרסית 61%, אזרית 16%, כורדי 10%, לור 6%, בלוצ' 2%, ערבי 2%, שבטים טורקמנים וטורקים 2%, אחר 1%

      כלל אוכלוסיית איראן מוזכרת כ -78 מיליון. שישה עשר אחוזים הופכים לשבעים ושמונה מיליון, אותם אחד עשר או שנים עשר מיליון שכתבתי קודם.

      אוכלוסייה:

      78,868,711 (יולי 2011 אסט.)

      הצג  
    • آدسیز אמר:

      מג'יד סונין מנבהין זיביל גבינאן צ'יחיפ אללה אוזווין דרדב גולר.
      Olmasa Sindh Mongollarin State Virisen Ke Glip Sen Bizim Huitimizi Orisen
      Biz Türk Diriükh ו- Türklari İstmirukh
      בבקשה, אלרם גדעון עוז אולקזה אורדה בו סוזלרי ייין
      איראן Sizin Yorduz, Dier Beyzen, El Çekin, תבריז ואזרבייג'ן, Sizı Atep İstmir

      מאג'ד, המשאבים שלך שימושיים לפח האשפה, אנחנו לא טורקים ואנחנו לא רוצים טורקים.
      אנא אבד את קברך ולך לארצך והפיץ שם את דבריך.
      איראן היא לא מולדתכם, ותרו עלינו, תבריז ואזרבייג'ן לא רוצות אתכם

      הצג  
  • ماجد אמר:

    תורכי ח'ראסאן קשקאי ו .. אתם תראו את זה בקונספט של עזיבת השפה! להגיד 300,000,000 זו בכלל לא הגזמה, אחי.! הבעיה היא במקום אחר! הבעיה היא שאתם מנסים להסתיר את העובדות האלה, וההתנהגויות האלה הן שגרמו לבעיות האלה היום!

    הצג  
    • آدسیز אמר:

      מג'יד סנין סבתא לעזאזל אולסון קה סון ממזר ני דוגהופ סאליפ ביזים, ג'נימיזה
      Biz Harne Dille Danishakh איראן פטריוט Boldon Doghoz אינדי פירסט
      האיראנים דאשי דוכסית סנין קימין ספליט סלאןנארין באשינה מונגולית טוחומסי

      לא משנה באיזו שפה אנו מדברים, איראן היא מולדתנו ואנו מכים את אבן מולדתנו על חזנו

      הצג  
    • آدسیز אמר:

      Panturk Berdana הוא מורכב, Kasip, אנאלפבית, טיפש, לא מבין כי אזרבייג'ן Adinan Su Istifada Ilir Yanni סן Dughuz

      הצג  
  • ماجد אמר:

    בדלן הוא אדם שבמעשיו ולא ראה עם, נקרא עכשיו בטרמינולוגיה שלנו אתה והעם.! אנחנו לא בדלנים, אחי.! אנחנו רוצים את הזכויות שלנו, וגם זה בתוך איראן! לסטיגמות אין מקום! בהצלחה

    הצג  
    • קוסרו (קוסרו) אמר:

      מג'יד ג'ון, האם תוכל לומר מהי זכותך שהאנשים ההיפותטיים והבריאים שבמוחך, העם הפרסי, אכלו? אם אתה אומר שיש לך זכות להגדרה עצמית כאיראני ולאומה האיראנית יש זכות להגדרה עצמית כאומה אחת, אז הפגיעה בזכות ההגדרה העצמית חלה על כל האיראנים ואינה חלה עליך . לאף קבוצת אוכלוסייה איראנית אין זכויות אדם או חוק בינלאומי, והיא אינה מכבדת באופן עצמאי את הזכות להגדרה עצמית. . הדוגמה שנתת לגבי סקוטלנד לא רלוונטית כי סקוטלנד היא אומה היסטורית עצמאית מאנגליה והיא ממוקמת במערכת פדרלית שנקראת בריטניה. זה רגשי ולא הגיוני לתלוש מהבטן של עניי איראן ולשלם עבור קבוצה של אוהבי שפה מסוימת.. באשר לזהות תרבותית, אולי אתה רוצה לשבח את האנסים של אמך ואחיותיך, כלומר את העות'מאנים ואת התנ"ך, שהוא בשבח רוצחי אבותיך והאנסים של אמך ואחותך, זה הטעם שלך, לך ויישר אותם מבוקר עד ערב, אבל אין לך זכות לשים את הפה של שאר אנשי אזרבייג'ן והדיקטטורה ולא לתת לעם של אזרבייג'ן להגן על זהותם ההיסטורית. . אבל דבר אחד, ידידי היקר, אם אזרבייג'ן תיפרד מאיראן, מבחינתי, העבודה שלי, החיים שלי, אמא שלי ואבא שלי נמצאים כולם בטהרן. . אין בעיה אישית, אבל האזרי שהוריו גרים באורמיה קנה בית בטהרן ובאזני אצפהאני נשוי ועובד באהואז. . אם הוא רוצה לבקר את אשתו, הוא רוצה לבקר את הוריו, הוא רוצה ויזה והוא רוצה ללכת לעבודה עם ויזה, כמובן, אם המאבק בין בח'תיארי לערבים בח'וזסתאן יש לו מה לעשות בשבילו והוא השאיר אותו עם הוריו ובית אביו, אתה יודע שהוא יאבד את כל אלה כי אתה רוצה את זהותך וזהותך במילון היא שבחם של רוצחי אבותיך ומפרי כבוד אבותיך. הזהות שלך היא השבח של התרבות הטורקית של איסטנבול, אשר הבעלים של תרבות זו כבר מסתכלים על האזרים שלנו כמו יצורים סוג ב '.. אם תוכל לכתוב ולהגיב לשורה מבלי להעליב, להפיץ שנאה אתנית ולזייף אותה, אהיה תלמידך עד סוף חיי.

      הצג  
  • ماجد אמר:

    לא, הנשמה שלי עובדת כאן, האתר הזה! בכל מקרה, אנחנו צריכים לנסות לא להתכחש אחד לשני! קיבלתי 11 מיליון, לא 2 מיליון בכלל.! האין הם בני אדם?! אם אתם רוצים איראן מאוחדת, עליכם לקבל את ההבדלים הללו ולא לראות את איראן כמונוכרומטית. תראה כמו שטיח צבעוני היטב והסר את המשקפיים החד-לאומיים והחד-לשוניים האלה מעיניך, אחי.. תקווה לדמוקרטיה אמיתית וחופש לכל עמי העולם

    הצג  
    • Admin אמר:

      מג'יד ג'ון, לצערי, לא יכולתי לראות את הקישור שלך, אבל כאן נתונים סטטיסטיים עדכניים של אתר זה הוכנס. כפי שאתם יכולים לראות, זה אחד עשר מיליון ומאתיים אלף איש.

      אזרית, דרום

      אוכלוסייה 11,200,000 באיראן (ג'ונסטון ומנדריק 2001), הגדלת. 290,000 אפשר, 5,000 איינאלו, 7,500 בהרלו, 1,000 מוקדאם, 3,500 נפאר 1,000 פישגצ'י, 3,000 קאג'אר, 2,000 קראגוזולו, 130,000 שהסוואני (1993). סה"כ אוכלוסייה כל המדינות: 12,612,660.

      לגבי החלק השני, אמרת למה הם בהחלט בני אדם, אבל נתת סטטיסטיקה לא נכונה, שתיקנתי, זה שהם אנושיים לא אומר שהסטטיסטיקה מזויפת.

      הצג  
    • עלי אמר:

      קודם כל, אני רוצה להבהיר את עמדתי כתבריזי שאני נגד הפאן-טורקים וכל פאן אחר בכלל, אבל לגבי ההערה הזאת של מאג'ד אני חייב לומר שדבריו מחושבים
      עלינו לראות את ההבדלים ועל ידי כיבודם, נוכל להגיע לאחדות רבה יותר כדי להשיג דמוקרטיה וחופש לאומה האיראנית, דבר המתאפשר או על ידי שינוי משטר או על ידי רפורמה עמוקה במצב הנוכחי, שלדעתי אינו אפשרי
      ואנחנו צריכים להימנע מתיוג אחד של השני ולשים את עצמנו בנעליים של הקהל שלנו ולהעריך ולשפוט את המצב
      כיום, בממשלה ובמערכת הנוכחית, הקבוצות האתניות הטורקיות, הכורדיות והבלוצ'יות נתפסות במידה מסוימת כאזרחים סוג ב', וזו הסיבה לנושא היא מערכת החינוך, שהיא מדיניות שנקבעה על ידי הממשלה
      לגבי הזכות ללמד את שפת האם בבתי הספר, אני חושב שעושר כזה במדינה שלנו לא יכול להיות נושא יקר, ומנהלים יקרים רואים צורך יותר להאכיל את קיבתם של העניים מאשר זה, וזו לא השוואה נכונה, אני חושב
      והיתה לי שאלה למנהל: האם אתה מסכים עם שיטת השלטון באיראן או לא? תודה על תשובתך..

      הצג  
  • פחה אמר:

    האנשים הדוברים את השפה הטורקית באיראן הם אומה של יותר מ -35 מיליון אנשים, והעם השליט כיום הוא פרסי. בעזרת האל, האומה הטורקית תשיג את זכויותיה שניתנו לה על ידי אלוהים. :. אופס: :. אופס: :. אופס:

    הצג  
  • ماجد אמר:

    בנוסף, אזרבייג'ן היא מדינה עצמאית, בין אם תרצו ובין אם לא, ואין לכם זכות לזייף את שמה, שהעולם מכיר.! אראן היא חלק מגבולות אזרבייג'ן ההיסטורית וזה לא אומר שאפשר להגיד שאין אזרבייג'ן ושאראן! זה כמו להגיד שזנג'אן היא לא אזרבייג'ן והיא זנג'אן! Vardar Glasses Brother :)

    הצג  
    • Admin אמר:

      هیچ کشور یا هیچ هویتی به نام آذربایجانی پیش از سال 1918 לא קיים.

      מדינה אזרבייג'נית ספציפית לא הייתה קיימת לפני כן 1918, ו, במקום לראות את עצמם כחלק ממסורת לאומית מתמשכת, כמו הגאורגים והארמנים, המוסלמים של עבר הקווקז ראו את עצמם כחלק מהעולם המוסלמי הגדול יותר, האומה. הם כונו "טטרים" על ידי הרוסים; השם האתני אזרביג'אני (לימור לוי) נכנס לשימוש בעשורים שלפני המהפכה בתחילה בקרב אינטלקטואלים לאומנים עירוניים. רק בתקופה הסובייטית הוא הפך לשם הרשמי והמקובל לעם זה

      כן, היום שמה של המדינה הזו הוא אזרבייג'ן, אבל אראן היה השם ההיסטורי של האזור הזה ולא אזרבייג'ן. אזור זה היא מעולם לא נקראה אזרבייג'ן.

      בחירת השם אזרבייג'ן הייתה שנויה במחלוקת מכיוון שהאזורים שהרכיבו את האזור מבחינה היסטורית לא נקראו בשם זה.

      הצג  
  • פחה אמר:

    רק ורק Yashasin Azarbaijan עיניים אויבים עיוורים. האויבים יכולים להכות כמה כוח שהם רוצים (הם צריכים לקרוע את עצמם לגזרים בכלל.)ארץ אזרביג'אן. אם מישהו לא רוצה או לא יכול לעכל את זה, זו אשמתו . נא לפנות לרופא.

    הצג  
    • آدسیز אמר:

      גיל האויב הוא גיל הממזר, גיל הממזר, גיל השטן.
      אללה חמיזי מאהו אל-סין קה איראנה בגידה אל-ירסיז
      קוג'ה קטאר, ממזר, חסר בושה, יאז אשקי סן ביזדן דיירסן מונגולי טוקומסייה
      טוקהומאי מונגולי
      אתה לא רוצה להיות ממזר.
      השטן לובשת פראדה

      הצג  
    • آدسیز אמר:

      פאשה = טוקומסי מונגולי
      Pupppashaaa
      מלך = יז אשקי
      פאשה = קארה מאלל
      پاشا=قوجا کافتارررررررررررررررررررررر
      سن یاز اشکین نسلینن سن بیشرف
      آذربایجانان ال چک
      پانتورکلر بیزیم گوتوموزه گیریپلر گیریپلر
      پوخوموزو ییپلر ییپلر
      دوقوزلاری دوغوپلا دوغوپلار

      הצג  
    • Irandokht אמר:

      دقت کردید دوستان عزیز .ایرانی(ترک/کرد/ شمالی / لر و…): این پانترکیست ها چون خودشون چیزی برای افتخار کردن ندارند. همش سعی دارند از تاریخ ایران(که خوشبختانه هرگز قابل انکار نیست ) ایراد بگیرن و تاریخ رو جعل کنند. تا خودشون رو بالا ببرن. پانترکیست ها با تمامیه قوم ها و همسایگانشون سره جنگ دارن . כמו : کشتار ارامنه/ یونانی ها/ بدرفتاری با کرد های ترکیه مثل اوجالان/ حالا هم بعد از این همه محبت دیدن از ایرانیها افتادن به جون ایرانیها .( البته با المانی ها هم در برلین روابط خوبی ندارند). و چون حریف تاریخ و تمدن ایران نمیشن با وقاهت تاریخ رو میخوان جعل کنند. اگه دقت داشته باشید همیشه هم جای بحث منطقی و محترمانه وقتی کم میارن فش میدن. چون مردم ایران اصلا به اونها اهمیت نمیدن سعی میکنند. با کامنت ها و مطالب توهین امیز در سایت های ایرانی جلب توجه کنن.

      הצג  
  • parsa אמר:

    ۸ ملیون عرب ۲۰ ملیون آذری دروغ که شاخ و دوم نداره من یک سوال دارم خط ترکها قبل از اسلام چه بوده . دشمنان ایران این ترفند را هم به کار میبرند …. کشورهای عرب خلیج فارس

    הצג  
  • siraabi אמר:

    یکی‌ میمرد زچه درد بی‌ نوایییکی‌ میگفت داداش زردک میخواهی‌؟نه اینکه تمام مشکلات مملکت روبراه شده و دیگه تبعیض و نابرابری و ظلم و فساد و دروغ و قتل و غارت و جنایت نابود شده، فقط مونده تکلیف اقوامملت ‌های ایران مشخص بشهپان ایرانیست‌ها تا کی‌ میخوان افکار فاشیستی خود رو به مردم قالب کنند؟ پدر معنویشون که هیتلر بود چند دهه پیش به درک واصل شد، آتا ترک که برادر معنویشون بود هم همینطورفاشیزم و نژاد پرستی‌ خیلی‌ وقته به پایان رسیده حتی اگر نروژی هم باشی‌ و بیشتر از ۸۰ نفر رو بکشی باز هم افکارت بین مردم دنیا منفور است

    הצג  
    • آدسیز אמר:

      پانتورکلر بیزیم گوتوموزه گیریپلر گیریپلر
      پوخوموزو ییپلر ییپلر
      پوخوموزو باشلارینا یاییلار یاییلار
      دوقوزلاری دوغوپلا دوغوپلار

      הצג  
  • هیوا אמר:

    بنازم به این مقاله عمیق تان! بیشتر از چند خط نوشتن برای شما، اصراف در وقت است! بنده به عنوان یک کورد، در این مملکت صاحبخانه هستم، چه بگویید قوم فارس چه بگویید ملت فارس، چه بگویید ملیت فارس، تاثیری در آینده سیاسی این سرزمین نخواهد گذاشت دوست عزیز. این مسئله، چیزی نیست که در یک یا چند وبسایت چاره شود. تنها راه حل یک برای تعیین نظام سیاسی آینده رفراندوم است. به اعتقاد بنده، نتیجه رفراندوم هم، رای اکثریت به فدرالیسم خواهد بود. امیدوارم همه به حاکمیت صندوق رای پایبند باشیم! ترک و کورد و لر و فارس وهیچگاه در مقابل هم نبوده اند و هیچگاه نخواهند بود. هرچند وبسایت شما بیننده چندانی ندارد، اما لطفاً با این دست مطالب سطحی، بذر اختلاف نکارید.

    הצג  
    • Admin אמר:

      هیوا جان فدرالیسنم قومی در ایران معنایش جنگ داخلی است و ملت ایران هم چنین حماقتی مرتکب نخواهند شد. تو هم یحتمل مقاله اشتباهی خواندی چون مخاطب این مطلب دو گروه هستند نخست نظام اسلامی که بداند در سرکوب تجزیه طلبان حق مشروع و قانونی دارد و دوم رسانه های بیگانه مثل رادیو زمانه که ملتفت باشند ادامه عملکرد کنونی شان ممکن است برایشان گران تمام شود.

      مع هذا بیا همانطور که گفتی وقتمان را اسراف یه به قول تو «اصراف» نکنیم. پس به قول قوزقورتها خوش گلدیمیز.

      הצג  
    • آدسیز אמר:

      یکه پوخلار ییرسن هیوا حیوان سنه نه مطمئنم سن بیدانا کدی بیشعورسان که سوادیندا یوخده ترکیه نی گورموسن ایندی اوز عالمینده دییرسن ترکیه طرفین ساخلاسام منی حالوا حالوا اللر
      دوقوز سنی تبریزده اشکین گوتونون یرینا گویمازلار
      سیکدیر گیت مغولستانا اوز وطنویوا ایران سنین کیمین حرامزاده لره چوخ چوخده
      حرامزادههههههههههههههههههه
      مغول توخوماسیییییییییییییییییییییییییییییی
      حیوان

      הצג  
  • alan אמר:

    زبان فارسی که شما به آن افتخار میکنید از واژه های عربی ملت و قوم استفاده میکند اگرمیتوانید آنها را در فارسی اختراع کنید. یا از زبان ملل ایرانی به جای اعراب قرض بگیرید . زبان فارسی عملا عربی است متن مقاله خود را بخوانید ۷۱ در صد آن عربی خالص است

    הצג  
    • Admin אמר:

      آلان جان مقاله من درباره زبان فارسی نبود اما میزان وام گیری پارسی از تازی در حدود چهل درصد واژگان روزانه است. (این مقاله و بخش منابعش راببینید). اما این موضوع ربطی به عربی بودن پارسی ندارد. زبان انگلیسی در حدود هشتاد درصد واژگانش را وام گرفته در این میان در حدود 60 درصد تمام لغات انگلیسی از لاتینی و یونانی و 90 درصد واژگان فنی اش از لاتینی آمده اما هیچ آدم عاقلی ادعا نمی کند که انگلیسی لاتینی است.

      על 80 אחוז הערכים בכל מילון אנגלי מושאלים, בעיקר מלטינית. מעל 60 אחוז מכל המילים באנגלית יש שורשים יווניים או לטיניים. באוצר המילים של המדעים והטכנולוגיה, הנתון עולה לגובה 90 אחוז.

      למעשה, הדקדוק הוא שקובע את סוג השפה, השאלת מילים נפוצה מאוד בין שפות, ובערבית יש מילים רבות מפרסית.

      הצג  
      • TaRneghar MaRneghar אמר:

        עם כל המחוות האינטלקטואליות שאתה עושה, אתה לא יותר מליצן מטבעך. טוב לדעת מה אנשים חכמים עושים כדי שלא ייראו טיפשים. אז, בהתבסס על המילים שלך, עלינו לומר שאתה וכל עמיתיך הם אידיוט מקורי ואיכותי. כי אתה ובעלי חיים אחרים שחיים איתך באותו יער טוענים בעקיפין שהטורקית זהה למונגולית. כי אם לא היית טוען את הטענה הזאת, לא היית אומר שהמונגולים הם שכפו את השפה הטורקית על האזרים. כי אם לא הייתה לך עגבת, לא היית כל כך טיפש כדי לא לחשוב שאתה טיפש. אנחנו לא אומרים שהשפה הפרסית כביכול זהה לשפה הערבית. כי כולם יודעים שזו טענה שקרית, ואם השפה הפרסית הייתה זהה לערבית, למה היה צורך לקרוא לה פרסית?! במקום זאת, אנו מתכוונים לעקרון האמת, והאמת היא שהשפה הפרסית כביכול היא תת-קבוצה של השפה הערבית. ולמעשה, זה בכלל לא "שפה", אלא מבטא. זה לא המבטא הראשון או האחרון, אלא המבטא 33 הוא. כי אם הייתה שפה, היא בוודאי הייתה צריכה להיות בלתי תלויה בשפה הערבית החזקה. בעוד פרסית היא לא שפה, אלא רק מבטא, אפשר לעשות משפטים עם מבנה פחות מושגי במצבי חירום. אגב, כמות ההלוואות ללא ריבית כי זה מה שנקרא השפה שלך (ובעצם המבטא שלך) מהשפה הערבית החזקה, אותו דבר 60 אחוז.. (מקור:זהה) ולא. 40 אחוז. כמובן, אתה יכול לקוות שעל ידי יצירת מילים חדשות ודמי-מילים (כמו מחשבים, אתרי אינטרנט, צבא, טרנגר, נחש, סרנגר, ובכלל, לעשות מילה וללכת קדימה.) באותו זמן “אולי”אני לא יודע, אבל אהורה עלאם, אולי אתה יכול לשלם את הסכום הזה של הלוואות ללא ריבית עד ל 40% לשפר. ואני מבטיח שאז, בלי לחכות שאתה וחבריך תעמידו את ההצלחה הזו בצורה של אותם משאבים "מתוכננים" כביכול, אתם תטענו 40% להאמין בלהיות.

        אהורה תעזור לך. :מעוות:

        הצג  
        • آدسیز אמר:

          חיה של צבוע סן חוזה קוג'ה
          גיל Mongollarin Tukhumusan עפר חנק לן
          קוד אידיוט מפגר
          לממזר מתבריז יש ממזר של צורך.
          پانتورکلر بیزیم گوتوموزه گیریپلر گیریپلر
          پوخوموزو ییپلر ییپلر
          پوخوموزو باشلارینا یاییلار یاییلار
          دوقوزلاری دوغوپلا دوغوپلار

          הצג  
      • חיי למען איראן אמר:

        תודה, מנהל יקר, על כל הסבלנות שלך להתמודד עם כמה אנשים שאינם מבינים את ההיגיון של השפה.(ח'וראסאן) נולדתי לאב יזדי אבל אני איראני.בקרב הטורקים של ח'וראסאן, מחשבות מסריחות כאלה אינן נפוצות all.It אוכלי הקצבה שאין להם שמץ של היגיון בנאומיהם.אני חושב שכולם אותם אנשים שכותבים טקסטים תחת שמות שונים.לעזאזל הבדלנים.השפה הפרסית היא שפת השפה הפרסית שהפכה לכזו לאחר מאות שנים של התנגדות לשפה הטזית. ערבי מדבר, גם אנחנו הבנו מה הוא אומר. .

        הצג  
    • آدسیز אמר:

      קטיפה של דוגוז” אלן ” עידן העפר תשע רצח עם מונגולי
      איראנים Pokhoda Sunnin Bashinan Ojada
      Sikdir Gede Sikdir

      הצג  
    • Irandokht אמר:

      دقت کردید دوستان عزیز .ایرانی(ترک/کرد/ شمالی / لر و…): این پانترکیست ها چون خودشون چیزی برای افتخار کردن ندارند. همش سعی دارند از تاریخ ایران(که خوشبختانه هرگز قابل انکار نیست ) ایراد بگیرن و تاریخ رو جعل کنند. تا خودشون رو بالا ببرن. پانترکیست ها با تمامیه قوم ها و همسایگانشون سره جنگ دارن . כמו : کشتار ارامنه/ یونانی ها/ بدرفتاری با کرد های ترکیه مثل اوجالان/ حالا هم بعد از این همه محبت دیدن از ایرانیها افتادن به جون ایرانیها .( البته با المانی ها هم در برلین روابط خوبی ندارند). و چون حریف تاریخ و تمدن ایران نمیشن با وقاهت تاریخ رو میخوان جعل کنند. اگه دقت داشته باشید همیشه هم جای بحث منطقی و محترمانه وقتی کم میارن فش میدن. چون مردم ایران اصلا به اونها اهمیت نمیدن سعی میکنند. משוך תשומת לב באמצעות הערות ותכנים פוגעניים באתרים איראניים.

      הצג  
  • גוגן אמר:

    דוגמה מובהקת ושלמה לפשיזם פאן-איראני.
    המילה איראן עצמה היא שם מזויף ומעולם לא היה דבר כזה עם או שפה איראנית בהיסטוריה, אפילו לא שבט או שבט עם שם. “אירני” זה לא קיים חיצונית.
    איראן של היום היא למעשה מדינה פרנקנשטיינית וכמו מטחנת הבשר של העמים והעמים הכבושים, והתפוקה של המנגנון הזה היא תערובת מצחינה של עמים מאוכזבים, חסרי זהות, חסרי תרבות וזרים, כפי שאנו רואים את העם האיראני עכשיו.(؟؟!!) כולם מרגישים מנוכרים זה לזה ומאחדים כל אסון, ובעצם את המשמעות של אנושיות, חברות, פטריוטיות וכו'…. הוא נעלם באיראן.

    הצג  
    • קוסרו (קוסרו) אמר:

      אתה חייב להיות צודק, האומה האיראנית זרה זה לזה, לכן במלחמה כולם הפנו עורף זה לזה, וכל עיר הקריבה אלפי שהידים לאיראן. הם זרים זה לזה שבמשחק בין איראן לאוסטרליה, כשמישהו קרע את הרשת של השער האיראני, אז איראן ניצחה את המשחק . תוך עשר דקות וללא תיאום מוקדם, זרמו לפתע עשרות מיליוני אנשים ממאקו לטייבד ושמחו. 1700 ולפני 1800 שנה, שמו הוזכר ושמו הוזכר בכל שיריהם של משוררים איראנים, מגאנג'ה ושירוואן ועד ע'זני ובלך. . לכן בכל האמנות של חמש מאות ושלושים השנים האחרונות, מהתקופה הספווית ואילך, נעשה שימוש בשם איראן עם כל העולם

      הצג  
      • פחה אמר:

        מר קוסרו, אתה צודק לחלוטין. . אבל מה הטעם שאני עצמי אהיה בתנאים הגרועים ביותר במשך 18 חודשים בחזית, באיראן, אנחנו הטורקים, זכויותינו האנושיות והלאומיות מופרות, אפילו העם השליט לא מוכן שנשיג את זכויותינו הבסיסיות, בעוד שתמיד היינו בחזית החזיתות לאורך ההיסטוריה.…

        הצג  
        • קוסרו (קוסרו) אמר:

          פאשה, יקירי, קודם כל, עליך השלום על כך שהלכת לחזית והגנת השלמות הטריטוריאלית של מולדתך. . אני אסיר תודה על קיומך המכובד והנאמן, אבל למה אתה משתמש בספרות שיכולה להביא להחלשת האחדות הלאומית, אתה אומר זכויות לאומיות, אתה יודע שהספרות הזאת יכולה להפוך את איראן ליוגוסלבית מחר ומה תהיה התוצאה מחר. כאשר אתנוצנטריות עולה, עצבנות אחרת מעוורת את הראייה, אז זה אפשרי כי רכושם יוחרם רצח ואונס יתרחשו. תראו, אתם יכולים לומר שאנחנו אנטי-בדלנים, אנחנו רוצים פדרליזם, או שפת אם, אבל במידה מסוימת זה בידיים שלכם, כשהשנאה האתנית מתפזרת, כשהגלילים ההיסטוריים של הזהות הלאומית האיראנית כמו כורש ופרדוסי מותקפים, וכשהשפה הלאומית שלכם, הקשר והקשר שלכם, ואנחנו, השפה הפרסית, מותקפים ונעלבים, התוצאה תהיה קטסטרופה של קריסה. . התוצאה של הפיצול האתני באיראן תגרום למיליוני אזרבייג'נים לעקור, להתרושש, להיהרג, להיפצע ולפצוע . לכן, האזרים צריכים להיות בחזית המאבק נגד הרעיון המרושע הזה, יותר למען עצמם מאשר למען חובותיהם הלאומיות. . דרך אגב, אתה אומר זכויות יסוד . זכויות אדם בסיסיות . זו הזכות לחיים, אתה לא יכול לדבר בשפת האם שלך אם אתה לא בחיים . זכויות בסיסיות מוגנות מפני עינויים, עבדות ועבודות כפייה . מדוע עלינו לפזר אבק על האמת ולהתייחס להוראת שפת האם כאל אחת מזכויות היסוד, עם איזה תיעוד חוקי, רציונלי והגיוני?

          הצג  
          • קמבוג'יה אמר:

            ברכות לטיפש אציל ויקר כמוך, קוסרו.. ממש התרשמתי!!! איך אתה יכול להיות מודאג כל כך בכנות לגבי הקבוצות האתניות האחרות של מה שנקרא המדינה המלוכלכת הזאת של איראן? טוב לדעת מה המשמעות של זכויות בסיסיות של אנשים. העובדה שאדם לא יכול לדבר בשפתו עד שהוא חי היא כל כך ברורה, שאם פרה כמוך לא הייתה בחיים, הוא לא היה יכול לכתוב את ההערה הנ"ל. הייתכן?!!!!!! אבל אני לא יודע מה זה קשור להסתמכות עליה, לוויתור על הזכויות הלאומיות שלנו ולהערכה של איראן מלוכלכת שמאפשרת לשפה הפרסית המלוכלכת להמשיך להיות כפויה על כולם כשפה לאומית.! אינני יודע אם ה"גלילים" של זהותך וההיסטוריה שלך, כמו כורש הצעיר ופירטוסי, יהפכו לריבועים או לטרפזים, ואינני יודע איזה הפסד גדול תהיה עצמאותה של אזרביג'אן הדרומית לקיצונים ולפאן-איראנים, שביקשו להפוך את זהות עמה לבלתי אפשרית. אבל אני גם כן וטוב לב כפי שהבעת בהערה הנ"ל והראית כמה אכפת לך מעמים אחרים, עד כדי כך שהבהרת ואמרת שאבא! זכויות היסוד הן לא מה שאתה אומר, אבל יש משהו אחר, ואתה מתייחס גם לממדים שלו כדי שהדרכים הנכונות והלא נכונות יהיו שונות לחלוטין, ואני גם מבקש ממך לא לרחם עלינו כל כך ולא לדאוג לזכויות היסוד שלנו.

            אגב, היה לי גם משהו במשפט שלך שאמרת:
            “””אתה לא יכול לדבר בשפת האם שלך עד שאתה חי.”””
            ———–
            האם באמת הגעתם למסקנה חשובה זו בעצמכם, או שמא גם לקחתם את עזרתו של אדם יקר ערך וסקרתם את מאמריו באינטרנט? אני חושב שצריך לתת לך את פרס נובל על התגלית החשובה הזאת שלך! עדיף להמשיך את המחקר שלך עם האדם ולבדוק כי עכשיו, אם אדם אינו חי, הגוף שלו יכול לדבר בשפה זרה ולא שפת אם?!!! :מעוות:

            הצג  
    • آدسیز אמר:

      זה מוזר להיות זר כי זה ישן.
      ממזר מונגולי לארין טוקומוסאן סיקדיר גד עוז מונגוליה אולקו הומלנדנדה יאשה סוראדה I
      דית' סנין קבאקווה, קים סומוק עתיר קה הפפילד
      Sunin Kimin Itdir Yerry Tabriz Deir Olsen Gurtolasan אזרבייג'ן Sizin Kimin Doghozlari Haramilari Izmir
      סן חייב להיות ברנה קודי, טיפש, בור, מורכב, מסכן ואומלל, שהוא פנטוכלורינן, תסביך האוזן של אלרסן.
      המלטה של בעלי חיים

      הצג  
    • חיי למען איראן אמר:

      אני לא שולח לך ברכות, אידיוט..
      נכון שאיראן מורכבת מקבוצות אתניות שונות שאתם האידיוטים דיברתם בגסות כה רבה בחוסר כבוד לכולן.שמה של איראן שימש בטקסטים רבים כהוכחה להיסטוריה, לכו וקראו אותו כאידיוט.אבל בזמנו של רזא שאה כביר, מכיוון שאנשים טיפשים כמוכם ובני עמכם לא חשבו על גזענות במוחם, שמה הרשמי של ארץ אהורה זו הוא פרס, שניתן לחשוב שהיא זה השתנה, כלומר העם הפרסי, בשם איראן, שהיא יותר נפוצה, טיפשה.

      הצג  
  • אנונימי אמר:

    חברים צריכים לשים לב שבשום מקום בחוקה לא מוזכרת הזכות לחינוך בשפת האם או במוצא האתני.
    סעיף 15 לחוקה:
    השפה והכתב הרשמיים והמשותפים של העם האיראני הם פרסית. מסמכים רשמיים, התכתבויות וטקסטים חייבים להיות בשפה ובתסריט אלה(שים לב שהמילה חייבת להיות מחייבת) עם זאת, השימוש בשפות מקומיות ואתניות בעיתונות ובתקשורת ההמונים והוראת ספרותם בבתי הספר הוא בחינם, יחד עם השפה הפרסית.
    יש לציין כי חופש הוראת הספרות המקומית אינו מחייב את הממשלה ואת הממשלה, אלא באחריות השבטים עצמם.
    גם השימוש בשפות מקומיות ואתניות בתקשורת ובעיתונות הוא חופשי בכל רחבי הארץ, אך יש לציין כי קיים הבדל מהותי בין הוראת ספרות השפה לבין הוראת אותה שפה, שיש אנשים שאינם שמים לב אליה ביודעין או שלא ביודעין.(הוא כולל לימוד טקסטים פרסיים עתיקים, שירים, חיי הספרות הפרסית הגדולה וכו '.)לדוגמה, אם ניקח בחשבון את השפה הטורקית, הוראת השפה הטורקית פירושה ללמד את האלף-בית, הניסוח, קריאה וכתיבה וכו '…(שאינו מוזכר בחוקה) אבל ספרות תורכית כמו חיידר, עם שירים של משוררים בני זמננו ותיאורי חייהם וכו' .. אשר ניתן להתייחס אליו בעל פה בכיתה.

    הצג  
    • אחמדי אמר:

      ובכן, אם אנשים לא קוראים את שפת אמם, איך הם יכולים לקרוא את העיתונות בשפת אמם, בעיראק, שבה האוכלוסייה הכורדית היא מחצית מהכורדים באיראן, הכורדית היא השפה הרשמית, והערבים קיבלו את הכורדים כאזרחים סוג א', והם קוראים את שפתם בבית הספר, ובנוסף, האוכלוסייה הכורדית באיראן מונה שמונה וחצי עד עשרה מיליון. 90 פירושו 70 מיליון איראנים שנכתבו על ידי הפרסים: 8 מיליון כורדים + 18 מיליון טורקים אזרים, קשקאי וח'ראסאני טורקים + 3 מיליון ערבים + 4 מיליון לור + מיליון בלוצ'ים + מיליון טורקמנים + 2 מיליון גילאקים + 3 מיליון מאזנדראני + כמיליון טלש וטאט וכו'. דוברי הפרסית צריכים לעשות מה שהם עושים לאומאמי, ועכשיו, עם כל חילוקי הדעות שיש לנו אחד עם השני, עלינו להיות מאוחדים נגד הפרסים כדי שלא יעזו לבגוד בנו יותר.

      הצג  
      • آدسیز אמר:

        پانتورکلر بیزیم گوتوموزه گیریپلر گیریپلر
        پوخوموزو ییپلر ییپلر
        پوخوموزو باشلارینا یاییلار یاییلار
        دوقوزلاری دوغوپلا دوغوپلار

        הצג  
      • סורוש אמר:

        זה לא כמו שהבלשן חושב, אי אפשר להפריד בין לורי, כורדית, מאזנדראני וגילאקי מפרסית, לכל השפות או הניבים האלה יש אינספור שורשים ומילים במשותף עם פרסית, והם ניב של פרסית, במיוחד אני, שמכיר את הניב הלורי-בח'טיארי במידה רבה, אפשר לומר שזה אחד הניבים של השפה הפרסית, וכל דובר פרסית עם קצת תשומת לב יבין את המילים של לורי-בח'טיארי ברוב מילים פשוט עושות את ההבדל, למשל, מתכופפות: עצמי- הרגל :עצמך- כל: זה הכל – ריבית : הוא נשרף.….
        באותה אזרית יש הרבה שורשים משותפים עם פרסית, מה שמאפשר לי, למשל, להבחין בין שני דוברי אזרית במידה מסוימת
        בהנחה שיש הבדל מוחלט בשפות, אוי ואבוי לאומה שמגוון שפתה וניביה יגרום לקרע אותה לגזרים, וחרפה לכם ולאחרים כמוכם, בוגדים, שבאמתלה של שפתם וניבם זורעים את זרעי האיבה בינינו לבין בני ארצנו האזרים, וכמובן, רק כמה הוגים תמימים ובוגדים מעריכים את דבריכם.
        מסוג הספרות והשפה של הכתיבה הגסה של כתבים רבים וסוג הדיבור, ניתן להבין שרוב הכתבים האנטי-איראניים הבדלניים הללו נכתבו על ידי אדם או קבוצה אנטי-פטריוטיים ואינם משקפים את מחשבותיהם של בני ארצנו האזרים

        הצג  
  • אירניה קסאפתה היוון אמר:

    ברכות לאיש הנכבד, בנו של חמוש היקר..
    קראתי את התוכן של האתר שלך. ראיתי את המחזה.. באמת, אני חייב לומר שאתה האדם האומלל ביותר באינטרנט שתאי המוח שלו מחוברים למעי הגס שלך ומוזנים משם ללא מתווכים או מתווכים. השטויות שכתבת כאן הן זיוף שקרי שאמיתותו באה על חשבון השטויות שבו, וזה כשלעצמו על חשבון היותו בן שמוש.
    רק טיפש כמוך יכול לתת בסיס ותוקף מדעי כזה לטיעונים כאלה באשליה של עליונות עצמית של ראש שור ולקחת אותם ברצינות. חבל שהלכת לארץ הבורים והסדיסטים עם כל האתרים הפאן-איראניים שלך. אני מאחל לך בהצלחה ומקווה שהמדע יתקדם מספיק כדי לתקן את גולגולת הפרה שלך ולגרום לך לקבל מידע מציאותי יותר על סביבתך.
    אהורה תעזור לך.

    אגב, גם אני איראני, אבל כשהשוויתי את עצמי ואיראנים אחרים לאחרים, הגעתי למסקנות חשובות, ונכון שאנחנו האיראנים כל כך מטונפים שאנחנו לא יכולים לתאר. מוות לי ולכל איראני אחר, מנהל האתר, ואפילו לך, חבר יקר.!

    הצג  
    • آدسیز אמר:

      פאק יה, אזרבאיג'אן אירנאן אירילמאז, סיקדיר גת-עוז קנדיבה בו לארי יז .
      תבריזין אדין ניה קורוסאן, אח ממזר סונה נא יטשר מולדתו בגדה באלרסן .
      אלוהים ותולעת בו שעה סיזן קימין ממזר ובוגד לארי אר אוסטין מחק את הראייה.
      עידן טוחומסי המונגולי סן ממזר עידן דוגוז סבתא סאני דוגופ סאליפ ביזים, ג'נימיזה

      הצג  
    • آدسیز אמר:

      הממזר הממזר, הממזר, ה-ט
      יז אשקי דיבת
      Karamal, Kadi, Gej, Goth Vern, Granny, Aghzona, Sishdim, Bastard Ny, Doghop

      הצג  
    • Irandokht אמר:

      دقت کردید دوستان عزیز .ایرانی(ترک/کرد/ شمالی / لر و…): این پانترکیست ها چون خودشون چیزی برای افتخار کردن ندارند. همش سعی دارند از تاریخ ایران(که خوشبختانه هرگز قابل انکار نیست ) ایراد بگیرن و تاریخ رو جعل کنند. تا خودشون رو بالا ببرن. پانترکیست ها با تمامیه قوم ها و همسایگانشون سره جنگ دارن . כמו : کشتار ارامنه/ یونانی ها/ بدرفتاری با کرد های ترکیه مثل اوجالان/ حالا هم بعد از این همه محبت دیدن از ایرانیها افتادن به جون ایرانیها .( البته با المانی ها هم در برلین روابط خوبی ندارند). و چون حریف تاریخ و تمدن ایران نمیشن با وقاهت تاریخ رو میخوان جعل کنند. اگه دقت داشته باشید همیشه هم جای بحث منطقی و محترمانه وقتی کم میارن فش میدن. چون مردم ایران اصلا به اونها اهمیت نمیدن سعی میکنند. משוך תשומת לב באמצעות הערות ותכנים פוגעניים באתרים איראניים.

      הצג  
  • אחמדי אמר:

    חבר יקר, שים לב כי טורקית וטורקמנית הן בין השפות ממוצא טורקי, אולי יש להם מילים משותפות, אבל הם שונים לחלוטין זה מזה במונחים של דקדוק, כגון פרסית וכורדית, שהן שפות איראניות, אבל יש להם מספר רב של מילים משותפות ושונות.

    הצג  
  • […] השנייה מוגדרת כ"מדינה" או יחידה פוליטית עצמאית. אומה מוגדרת בפשטות כקבוצות החיות במדינה עצמאית. […]

    הצג  
  • מטורף אמר:

    גבולות ואנשים

    למי מיועדים הגבולות?
    מהם הגבולות?
    מי הם יצורי הגבולות?
    ציפורים חוצות גבולות בקלות וללא הפרעה.
    הצבאים נעים בשמחה מאלסקה לקנדה מבלי להרגיש גבול
    זאבים שוטפים את טיבט בלי להרגיש מכשולים, ויללות יורדות על קירגיזסטן.
    אפילו נמלים, דבורים וזבובים מחייכים אל הגבולות מעשה ידינו..
    מתי אנחנו, בני האדם, גדולים כמו החיות והחרקים האלה? – גאוות בורותנו תיעבה אותם בעינינו.- נהיה חכמים.
    אנחנו, בני האדם ואבותינו, עשינו את הגבולות, ואז קידשנו אותם . קודמינו הפכו את הגבולות למשחק מלחמתם המתמדת על עוד כוח ויד עליונה. אנחנו מוחאים להם כפיים. הם מחייכים אלינו.
    אבל נראה שעד שאנחנו בני האדם לא נגיע לבגרות, אין מנוס מהגבולות האלה.
    אבל הם יכולים גם להיות מכובדים באותו זמן לא נלקח ברצינות.
    אדם יכול להיות גם טורקי וגם בן אדם, איראני ובן אדם, ערבי, ולראות את עצמו שייך לאנושות כולה.
    אבוי ……..הבורות עיוורה אותנו עד כדי כך שאנו לא רק רואים בגבולות מדינותינו קדושים, אלא אנו גם רואים בגבולות מחוזותינו ומחוזותינו, ואפילו ערינו וכפרינו, טפטה נפרדת ושזורה.
    איזה דם אנחנו, בני האדם, נקרענו לגזרים על ידי ההפרדה הזאת של אני/הוא ואנחנו/הם. . מלפני אלפי שנים ועד היום, ומהיום לאלפי שנים מאוחר יותר?
    מתי העיניים שלנו, הבטן שלנו, יהיו מרוצות, …האם עלי להאמין לדבריו של הפילוסוף הפסימי שאמר: “האדם הוא זאב האדם” ؟
    אבל ניצוצות התקווה חיים.
    אל לנו לדרוך זה על זכויותיו של זה, ובמילותיו של קונפוציוס, את מה שאנו אוהבים עבור עצמנו, אומתנו ועמנו, עלינו לאהוב גם עבור אחרים, ולהפך.… .
    אולי אז נוכל לרסן את עצמנו ולראות שהאינטרסים והאושר של כל אחד מאיתנו נמצאים בטיפול אחד בשני
    אולי אותה דרך שמעצבת את האיחוד האירופי תקרא לנו לעצמו בעוד 100 שנה. בל נשכח כי האיחוד האירופי נוצר רק בצל כבוד מלא לזכויות התרבותיות, הלשוניות, הכלכליות והחברתיות של כל חלקיו המרכיבים, ולא ניתן היה להעלות על הדעת ולצאת ללא עיקרון מקורי זה מלכתחילה!
    אולי ייקח לנו עוד מאה שנה לדבוק בעקרונות הבסיסיים של יחסי אנוש. אבל נראה שעד אז, הבורות עדיין נוכחת בכל פינות העולם. – ובחלק זה של העולם – הוא יהרוג אותנו, הוא ימשיך לבזוז אותנו, הוא ימשיך לקשור אותנו יחד.
    מהם הגבולות?
    אמרתי פעם שגבולות הם קדושים ותקפים כל עוד הם שומרים על כבודם וקיומם של בני אדם, וגבולות שפועלים כשלשלאות ולא כקדושים, לא יכובדו ובהכרח יישברו.
    אולי, אם לא ניקח את הגבולות ברצינות ובקדושה, וניתן את הקדושה המקורית לנפש האדם, כלומר לכל אחד ואחת מאיתנו.- בואו ניתן את זה, ואז נירגע.…לאט

    הצג  
    • סורוש אמר:

      אתה מדבר כל כך יפה ומנומס, אתה חייב לומר שאנחנו לא צריכים ליצור גבולות חדשים במדינה באמתלה של חופש אתני ולקרוע את האומה האיראנית לגזרים באמתלה של חופש

      הצג  
  • אמונה אמר:

    המלוכנים המלוכלכים הלכו לאיבוד
    כלבות
    עפר
    איראן לא צריכה אתכם מונרכיסטים מלוכלכים
    מוחמד רזא שאה ורזא חאן היו כלבים מלוכלכים
    מחמוד אפשר הוא גם נכדם המלוכלך

    הצג  
    • אחמד אשרפי נאושנבה(אריאנה) אמר:

      שתוק, אידיוט.
      אני עצמי משרתו של רזא פהלווי, אני משתחווה בפני פהלווי ומנשק את ידו של פרח. יש לי את אחמד אשרפי נושאנג, אני מזהיר אותך לא להיות ערער טיפש, הייתי המשרת של כל מה שהשאה היה בהיסטוריה של איראן.

      הצג  
  • […] התפוררות המדינה והקמת יחידות פוליטיות עצמאיות. כבר הסברתי במאמר מדוע גברת סאדר וחבריה אינם אומרים את האמת ואת הזכות לקבוע […]

    הצג  
  • אחמד אשרפי נאושנבה(אריאנה) אמר:

    הפנתרים הטיפשים האלה צריכים להחליט על גורלם באסם, הם אכלו הרבה חציר וחציר, אידיוטים ליצנים.
    הפנטורק הטיפש הוא חמור ליצן בשם חסין מוחמדזאדה צדיק (Hossein Mohammadzadeh Seddiq), המכונה דוזגון (Duzgun), הכלב האפגני, הכלב הזקן זנג'אני (Zanjani), סבל שספריו על טריז הגזענות פורסמו בבגידה כלכלית ובחנופה דתית, והוא תוקע טריז מתמיד נגד איראן.. לאידיוט הזה יש תלמיד ומשרת בשם אסמעיל סאלאריאן, שהוא טורקי מבירג'נדי..

    הצג  
  • לכתוב את ההערה שלך

    :קריצה: :מעוות: :רול: :. אופס: :mrgreen: :חחח: :הרעיון: :רוע: :ריקוד: :לבכות: :קשת: :חץ: :כועס-: :?: :-| :-x :-o :-P :-D :-? :) :( :!: 8-O 8)

    WWW.FARDA.US © 2008-2015, פרוייקט על-ידי Farda.us בחסות Farda.us | כל תמונות, חפצים הם הרכוש של בעליהם